LOGO

LOGO

divendres, 15 d’abril del 2016

Els professors: l'ànima i el cap de l'escola. Entrevista a Daniel Gómez.


Sense els mestres, l'escola no tindria sentit. Ells són els encarregats de formar els alumnes com a estudiants i com a persones i també han de transmetre els coneixements necessaris perquè els nostres alumnes obtinguin la formació necessària per poder lluitar per un bon futur. Alguns dels professors de l'escola porten tota la vida treballant al col·legi però també trobem altres que no fa més d'un any que estan entre nosaltres, però són igual d'importants. En aquesta jornada de preparació per la festa de demà no hi ha cap mestre que no estigui implicat d'una manera o altra a aquests 125 anys de l'escola i hem decidit realitzar 3 entrevistes a diferents mestres perquè ens expliquin què significa per ells l'escola i perquè el Sagrada Família és més que una escola. Els escollits han estat Daniel Gómez, Ramon Plans i Ferran Bermejo.

Daniel Gómez a l'esquerra i Raul Cerdà, l'entrevistador, a la dreta

Daniel Gómez és el professor de llengua castellana i literatura i llatí a batxillerat i, a més, és també el tutor de 3r d'ESO. És un dels professors més joves de l'escola, tot i que ja farà una dècada que està treballant amb nosaltres.

Després de 10 anys és molt fàcil aconseguir una visió general del què és l'escola però, quan vas trepitjar l'escola per primer cop, ja vas notar la història de l'escola?

Home, es nota un esperit diferent que és el que fa que l'escola tingui una identitat. Jo no vaig estudiar a l'escola com alumne sinó que ja vaig entrar directament com a professor. Això sí, la meva dona sí que va ser alumna del Sagrada Família i la meva filla, com també ho serà el meu fill, és alumne actual del col·legi.

Et consideres un pare 100% Sagrada Família?

Em considero un pare 125% Sagrada Família (fent referència al 125è aniversari de l'escola).

Què creus que fa diferent el SAFA (així és com anomenem l'escola els estudiants i professors del centre) en comparació amb altres escoles i quins són els valors més importants que l'escola ha transmès durant aquests 125 anys?

Vaig estar de pràctiques en una altra escola i li faltava l'essència que caracteritza aquesta escola: el considerar que tots estem junts i que anem cap a la mateixa direcció. El SAFA ha estat capaç de transmetre al seu alumnat valors relacionats amb l'acompanyament tutorial dels alumnes i, el més important, tots som una família i, per tant, és un fet que ajuda molt al treball conjunt i el d'ajuda i servei.

Mil gràcies per tot Dani!










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada